Researchers from Columbia University has found that people who consume nuts, poultry, fish, veggies, fruits and olive oil lower their risk of developing Alzheimer disease by 40%. Researchers commented that Diet is probably the easiest way to modify disease risk.
Other studies focused on food groups that are commonly associated with lowering Alzheimer disease risk. These foods have omega-3 and omega-6 fatty acids, B vitamins, folate and vitamin E. In this study people who ate less red meat and dairy products, consumed more fruits, veggies, nuts and fish.
A heart healthy diet protects the brain from strokes, which in turn protect people from developing Alzheimer disease. The researchers did make clear that diet only works preventatively and that there is no cure for Alzheimer however other studies do seem to indicate that high doses of certain nutrients and foods may actually reverse the serious form of dementia that afflicts more than 26 million people around world.
Posted under Mental Health | No Comments »